....................................................................................WELCOME TO MY BLOG..................................................................................................yuzman06.blogspot.com..............................................................................................................

Thursday, January 10, 2008

MuKaDiMAh

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..........
Selamat datang ....
Laman Blog ini dibangunkan bukan saja untuk memperkenalkan diri tetapi juga sebagai sumber rujukan ilmu dan nota-nota di dalam bidang IT kursusnya kepada sesiapa yang meminati Network Security..

MutIaRA KaTa

Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi kita sering kali terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan kepada kita..

Dunia ini umpama lautan yang luas. Kita adalah kapal yang belayar di lautan telah ramai kapal karam didalamnya. Andai muatan kita adalah iman dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.

Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang disekelilingmu tersenyum. Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang disekelilingmu menangis.

Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa tetapi kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan.

Keikhlasan itu umpama semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ia wujud tetapi amat sukar dilihat.

Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapat berteduh. Jgn seperti pohon kering tempat sang pungguk melepaskan rindu dan hanya layak dibuat kayu api.

2 comments:

Mohammad Firdaus said...

yeye... aku sudah mengomen...

C!K 0R3N =) said...

tUMpanG nYEMak...hHAHahAHAhaHAHa.....